Wij maken op deze website gebruik van cookies.

Deze melding verbergen

Mantelzorgers in het zonnetje gezet!

Dinsdag 17 november

Op 10 november werden de mantelzorgers van SZR in het zonnetje gezet! Ze waren uitgenodigd voor een theatervoorstelling ‘Over de kopzorg’ en kregen een bloem aangeboden.

De bloem symboliseert waar SZR voor staat en waar onze ambities liggen als het gaat om de samenwerking met mantelzorgers: Samen Zorgen. De cliënt staat hierbij centraal en samen met de mantelzorger gaan we hiermee aan de slag. Gastvrij, Betrokken en Deskundig zijn hierbij de uitgangspunten.

Op de locaties Vrijthof en Ravestein werd de voorstelling getoond aan ongeveer 150 mensen (mantelzorgers en zorgmedewerkers). De voorstelling ‘Over de kopzorgen’ gaat over twee dames: een sjieke dame en een dame die schoonmaakt voor haar geld. Het contact verloopt in het begin erg moeizaam, maar naar mate de voorstelling vordert komen ze nader tot elkaar en merken ze dat ze eigenlijk heel veel overeenkomsten hebben. Én dat ze in hetzelfde schuitje zitten als het om mantelzorg gaat. De voorstelling is een combinatie van toneel en zang, met een lach en een traan. Ook in de zaal wordt er af en toe flink gelachen om de dosis humor die de dames bezitten.

De dames geven met hun voorstelling ook een boodschap mee aan de mantelzorgers:
“Het leven loopt zoals het loopt. En als je de zonnige kant niet meer ziet. Spreek dan je zorgen uit. Dat lucht op. Blijf zorgen voor jezelf. Ook al is het maar een uurtje vrij per dag. Je kunt altijd wel voor anderen zorgen, maar je bent er zelf ook nog.”

De voorstelling werd beëindigd met een geweldig applaus. En daarna ontstond een gezellig geroezemoes van mensen die elkaar opzochten om met elkaar te praten.

Stel een vraag

Zorg Adviespunt

Bij het Zorg Adviespunt van SZR kunt u terecht met vragen op het gebied van zorg en behandeling.   Er werken deskundige cliëntadviseurs, die uit het brede pakket aan producten dat SZR biedt, een passend aanbod kunnen doen. Zij kunnen u snel van de juiste informatie, advies en ondersteuning voorzien en zonodig ondersteunen bij de aanvraag van een indicatie.

Samen met u zoeken zij naar de beste oplossing. Zij geven advies op maat en brengen daarvoor, mocht dat nodig zijn, ook graag een bezoek bij u thuis.

Het is voor mij belangrijk dat cliënten de juiste zorg op de juiste plaats ontvangen en dat cliënten tevreden terugkijken op de tijd dat ze zorg hebben ontvangen van SZR.

Saskia Beck Manager Zorg Adviespunt