Wij maken op deze website gebruik van cookies.

Deze melding verbergen

De grote hygiënecampagne: "een never ending story”

Eind 2017 kreeg de commissie te maken met een extra uitdaging. De organisatiestructuur van SZR veranderde. De afdelingen en teamleiders maakten plaats voor zelforganiserende teams. De medewerkers waren druk met deze verandering en konden weinig aandacht geven aan hygiëne. De medewerkers verplicht scholen kon ook niet. Er moest wel iets gebeuren: het werd de grote hygiënecampagne.

Het idee van deze campagne was dat mensen niet de tijd nemen om protocollen uitgebreid te lezen. En degene die wel leest doet het 1x en dan blijft er maar een klein deel van hangen. Hoe kunnen we dan een grote groep mensen zo eenvoudig mogelijk kennis bijbrengen en opvoeden in hun handelen? Door regelmatig kleine hoeveelheden informatie per keer te delen. Op zo’n manier dat ze het niet kunnen missen en door dit consequent te blijven doen. Veel verzorgenden en (para)medici zijn doeners. Ze lezen geen lappen tekst en ze hebben er geen tijd voor.

- Werkwijze hygiënecampagne
- Effect evaluatie hygiënecampagne

Stel een vraag

Zorg Adviespunt

Bij het Zorg Adviespunt van SZR kunt u terecht met vragen op het gebied van zorg en behandeling.   Er werken deskundige cliëntadviseurs, die uit het brede pakket aan producten dat SZR biedt, een passend aanbod kunnen doen. Zij kunnen u snel van de juiste informatie, advies en ondersteuning voorzien en zonodig ondersteunen bij de aanvraag van een indicatie.

Samen met u zoeken zij naar de beste oplossing. Zij geven advies op maat en brengen daarvoor, mocht dat nodig zijn, ook graag een bezoek bij u thuis.

Het is voor mij belangrijk dat cliënten de juiste zorg op de juiste plaats ontvangen en dat cliënten tevreden terugkijken op de tijd dat ze zorg hebben ontvangen van SZR.

Saskia Beck Manager Zorg Adviespunt